Muziekuitgever onmisbaar voor Buma Award winnaars

Muziekuitgever onmisbaar voor Buma Award winnaars
9 March 2017 Oanh Pham

Winnende songs van de vierde editie van de Buma Awards worden vertegenwoordigd door een brede groep van Nederlandse muziekuitgevers.

Tijdens de Buma Awards op maandag 6 maart is een groot aantal Nederlandse componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers onderscheiden voor hun muziek van het afgelopen jaar. Gedurende de show werden onder andere de Buma Awards ‘Nationaal’ en ‘Internationaal’ uitgereikt, gebaseerd op het succes van de songs in 2016. Op het podium stonden de muziekuitgevers van NMUV en VMN ook nu weer zij aan zij met hun componisten en tekstdichters om het succes van de bekroonde titels te vieren. Componisten en tekstdichters kozen er in overgrote meerderheid voor om hun creatieve en commerciële belangen te laten behartigen door één van de Nederlandse muziekuitgevers.

Rochelle: “Mijn muziekuitgever heeft mij met songwriters en producers in Londen en Miami in contact gebracht en hierdoor kan ik mij als songwriter blijven ontwikkelen. Het succes met ‘All Night Long’ dank ik aan de hook-up met van mijn muziekuitgever met de juiste mensen. De vier jaar dat ik met mijn muziekuitgever samenwerk hebben mij geen windeieren gelegd”

Matt Simmons: “Voor mij als artiest en songwriter speelt de muziekuitgever creatief en zakelijk een belangrijke rol. De samenwerking met Deepend voor de remix van ‘Catch & Release’ is hier een goed voorbeeld van. Deepend’s uitgever heeft een essentiële rol gespeeld door ons samen te brengen”

Luciano Winter (Rotterdam Airlines): “Onze muziekuitgever is een aanvulling op ons bedrijf. Men denkt mee, investeert, koppelt en administreert”.

Nicky Romero: “Mijn muziekuitgever ondersteunt ons label en begeleidt mij als componist bij het creëren van nieuwe muziek”

Brahim Fouradi: “Mijn muziekuitgever adviseert op vele vlakken en regelt dat ik voor mijn artiesten met andere schrijvers aan de slag kan”

Armin van Buuren: “Zonder mijn muziekuitgever was ik nooit zo ver gekomen. Men organiseert songwriter-camps waardoor ik nieuwe artiesten ontmoet, zorgt er voor dat mijn muziek in de Coca-Cola commercial of een Nederlandse film te horen is en incasseert mijn gelden in binnen- en buitenland”

nmuv-1